Tuesday, April 21, 2009

mother language

从小到大都感觉自己的中文不赖
甚至有时还觉得蛮好的 哈哈
但自从到了这里,与中国人有了多一些的接触
长被说中文烂
就像我的二姐夫,笑我说
每当我紧张是就用不了华语,得用福建话来表达
我大姐说我长词不达意
我二姐说我长用词不当

小学到中学''大大话话''都受了十多年的中文教育
竟受到这样的侮辱
太可恶了!!

看来还没把我的英文搞好前
先把我的中文搞定吧

2 comments:

Anonymous said...

actually wat we learned in Malaysia all also 'bun tong shui'..malay knw abit, english abit, cantonese abit when compare to hong kong, chinese abit compare to china. so conclusion, we still got alots to improve! haha. Gambateh :)

☎ring ring☎ said...

yes..u get the point..miss ya

nuffnang

Halo People

Followers